Friday, December 21, 2007

Small Town Underground


От дете не го бях виждал толкова бял. Красив е, но е мега студен (буквално). След миналогодишното слънчево (и доста топло) новогодишно посрещане, тази година, градчето живяло в продължение на скромните 2600 години реши да ме изненада с белоснежна студенина. Но, ако не друго, тя поне действа адски релаксиращо. А и отново е слънчево. Имам чувството, че този град е създаден с ясната цел да презарежда. И явно не съм единствения, който открива нещо уникално в него (въпреки, че в момента пиша за градът, в който съм се родил и мнението ми е предполагам, малко или много - фенбойско). С други думи, изненада ме и с нещо друго. Приех новината, която ще споделя малко по-надолу за изключително..... готина. Не толкова изненадваща, а - готина. Без излишни мелодраматични криволичения я шервам:

"Балчик получи наградата Златен печат за уникален европейски град.

Сред неговите притежатели са градове като Флоренция и Страсбург, съобщава econ.bg. Наградата се присъжда от неправителствените организации - Официално представителство на уникалните селища в Европа и Европейски форум на експертите. От същите организации Балчик вече е получил и Златна карта за съхраняване на древното историческо и културно наследство.
Наградата предвижда неправителствените структури да осигурят експертен екип за реализацията на Програмата за развитието на града. Експерти ще подпомагат общината и при подготовката и реализацията на проекти от Европейския съюз, като се използват уникалните дадености на района."


Източник: Citybuild


Винаги съм твърдял, че този град, с присъщата му причудлива инфракструктура (уникална за нашите територии), може да се превърне в абсолютен оазис за лежерно мислещите хора. И въобще, в нещо много повече от малко северно куротно селище на морето. В един умален Монте Карло на северното ни черноморие. Въпреки това, българския манталитет, а по-късно и мутренския начин на мислене бяха пречки, това да се осъществи в пълна степен. Шансът това да се случи сега е реален, а и новоизбраният кмет на града е бил повече от предразположен тази идея да не потъне в определена дълбока черноморска падина. Hope so...

No comments: