Thursday, February 07, 2008

Future Shorts: Програма Въображение


Киното, такова, каквото последните две години ми остана далечно. След студентския фестивал на късометражно кино през късното лято на 2005-та, въпросният поджанр тичаше с няколко обиколки пред кино-взора ми, който достигаше най-много до Mall of Sofia или някоя от Арените. Снощи посоката обаче беше по-различна - късометражна и до голяма степен лишена от лъскавината на „стандартното” кино. В пълен противовес на сегашните HD тенденции, на които аз самият съм върл привърженик (особено след похождението на „малкия” черен звяр върху моята стая), снощи ме споходи кино-емоция, количествата, на която надвишаваха тази, която ми донесоха хитовете на деня като Кловърфийлд, Инвейжън или Голдън Компас. Щото и в киното, както във всяко друго изкуство е нужен единствено талант и малко късмет за да сътвориш нещо, което ще предизвика нотка емоционалност у човекът отсреща. Споделена частица истинност поднесена по „евтин”, но адски креативен начин. Дали в Края на изречението, ще наблегна на Изгубената утопия, хващайки Провинциалният влак към Дървофилософия е без особено значение, защото за Десерт, Човешкият поток на Мик Жоан Луис ще те залее. Позволи си го, до 12 Февруари в Домът на Киното. Шестте кинта, които ще трябва да заплатиш, мисля, са просто условност. В противен случай не би стигнал до тук...

П.П. Ако някой има достъп до достъп до филмовата продукция по Дългото Сбогуване на Чандлър, да свирка, щото драмата ми е голяма, а книгата се изниза твърде бързо.

4 comments:

Жълт Зелен said...

Не отдавна посетих FILMINI във Варна, беше първият ми допир с късометражното кино. Филмите впечатляваха силно, но искам да коментирам обстановката в клуб Комикс - несравнимо е усещането да седнеш на пода, да си вземеш една бира от бара и заедно с още 100 човека на видима възраст между 18 и 25 години да гледате изкуство.
В Арена също е супер, просто двете преживявания са много различни, макар все да си "на кино".
Препоръчвам горещо на всеки. Ако минат към Варна, с удоволствие ще отделя 6 лева за вход (и още 6 за бири. ;) ).

Ivaylo said...

Поканихама ме на FILMINI и не успях да отида, въореки, че бях на 40 км от Варна. Посетих любимият Комикс на няколко пъти преди месец, но все във връзка с друг вид забавления :/ Доста е загубил от първоначалния си облик присъщ му в квая на 90-те, но продължавам да твърдя, че клуб с подобен мууд в София все още не съшествува и едва ли някога ще бъде създаден такъв. Тук е важното да си фешънъ. Но как да е, бирите са куул идея и киното е куул идея, въпреки, че съм се киносал твърде много напоследък :)

ratm said...

Ето тук може да намериш филма.

http://torrents.to/search/247/The+Long+Goodbye+.html

Ivaylo said...

Благодаря ти братле, ще го сваля при първа възможност.