Saturday, November 11, 2006

Ame в България!


Дуото, за което ме отвори единствения и неповторим Tosh преди малко повече от месец ще пуска в България на 1-ви Декември. Повече от щастлив съм! Факт е, че Ялта определено не е любимият ми плейс за добре прекарана нощ и дивни танци до зори, но пък и не мога да си представя да пропусна Ame – точно в този момент. Като отявлен почитател на електронната музика, и доста позациклил в последно време от плявата, която се бълва от всекиго (включително и от големи в близкото минало изпълнители), Ame ме фийлнаха по начин близък до този, по който на времето ми влязоха Future Sound of London, Orbital и Deep Dish. За Ame (произнася се “AM” и идва от френската дума за душа/soul) трябва да знаеш, че музикалните им експерименти достигат далеч отвъд познатите рамки на дълбокия, дълбокоинтелигентен грууви хаус. И в експериментите им има страшно много музика, а не просто монотонен повтарящ се бийт през цялото време. Много премерен звук, който едва ли ще се понрави на основните посетители на електронните партита в днешно време в лицето на „петльо-биядчетата” от мъжки и женски род. Това донякъде ми дава надежда, че на мероприятието ще присъстват хора, които са отишли, за да чуят музиката на двамата германци, а не заради това, че е „яко да ходиш в Ялта” и днес е модерно да се слуша хаус. Явно малката подробност изразяваща се в тъжното заключение, че гореназованите пичове и птички са пълни неандерталци по отношение на самата музика явно не им пречи – нали има тупци-тупци. Но се отплеснах нещо. Връщам се на AmeФранк се занимава с графичен дизайн, докато Кристиан държи магазин за плочи. Ето от тук можеш да изтеглиш техен пресен live – първите 40 минути са просто божествени. Прослушай внимателно. Повече от наложително е да чуеш и прясната им комерсиална компилация от преди няколко месеца - Âme ... Mixing. Повече инфо за компилацията можеш да откриеш ето тук. Ремиксът на парчето от последния албум на ColdcutWalk a mile in my shoes пък е покъртващо як. И докато пиша за Amе от колоните ми се лее The Chemical Brothers - Live @ Santiago, Chile – също много любима група и адски силен сет. Дано и те наминат покрай нас в най-скоро време. Това е.

No comments: