Thursday, November 09, 2006

Iron Feeling...


Предупреждение – ако селскостопанския начин на мислене ти е близък роднина, скипни написаното по-долу, както и самия филм. Задължително. Защото след десетата минута единственото, което ще изговаряш е „тоя що не говори” и „ебати тъпия филм”. За този филм принципно не трябва да се говори – трябва да се гледа и да се мълчи. И да се попива. И нищо повече...


Обичам филмите, които истински ми въздействат. Които при все умората (и приспивателните бирички специално снощната вечер), те събуждат и, вперил поглед в екрана се взираш в пикселите като че ли от това зависи целия ти шибан утрешен ден. Подобно „събуждане” не ми се бе случвало от Красив Ум насам. Когато все още бях морски. Две са филмовите произведения предизвикали подобна емоция в мен до момента – Pi на Darren Aronofsky и първият (правен докато е бил студент) филм на Christopher Nolan (Memento, Batman Begins) – Following. Не твърдя, че 3 Iron има нещо общо с гореспоменатите. Въздействието му обаче, беше същото, като това предизвикано от филмите заснети от Aronofsky и Nolan – двама от любимите ми режисьори въобще. Работата с камерата, визията и актьорската игра бих описал с една дума – чудни - много близки до това, което аз наричам истинско изкуство в киното. Защото 3 Iron има силата да те освободи от правилата на изкуството. Нямам какво повече да добавя, а няма и смисъл – попада във вечния ми ТОП. Гледай задължително. Не съм проверявал, но предполагам, че ще го откриеш в arena-та или в data-та. В краен случай от emule-то. А в още по-краен – от мен ;)

7 comments:

Essme said...

Ооооооооооооо, обожавам "Кодът Пи". Направо се разтрисам само като се сетя за онзи мозък там...в метрото... Размазваш ме!
Обезателно, ще си сваля и този филм, за който е постинга ти. Ще го гледъм задължително! 10х :)

Anonymous said...

3-Iron e огромен, йеп! =]
а ако още не си гледал Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring, задължително го направи! ей ес ей пи, освен това! ;D

Ivaylo said...

На едно DVD-ди са ми и двата филма куче ;) И неговият ред ще дойде :)))

Unknown said...

Един от най-любимите ми филми!Ким Кидук има и някои падения с други продукции, но този филм...както и Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring са точно онзи тип изкуство, който ме привлича най-силно.Във втория специално можеш да намериш някои внушения, които си изпитвал в една игра ;) Ако ти кажа по какъв начин смятам сега да предложа 3 Iron на едно същество, няма да ми повярваш.Ако не си гледал The Tripplets of Belleville, мога също да ти го препоръчам искрено, а и да ти го дам :)

Anonymous said...

И след 3-iron и Spring, summer, fall, winter and... spring иде ред да гледаш и третия Ким-дуков (като Дим Дуков звучи малко...) култов филм - The Isle. Повечко за него съм тийзнал тук:

http://forums.wsphere.com/index.php?s=&showtopic=172&view=findpost&p=122469

Ако го нямаш или няма как да си го намериш кажи, утре мога да ти го драсна :) Заслужава си деба.

А киното на изток вече тотално се владее от корейците според мен. Като флагмани са именно Ким Дук и Чан Парк. За втория се обърни към Бакалов, още не ми е върнал филмографията му :(

Ivaylo said...

Thanks guys, The Isle вече се подвизава на териториите на твърдия ми диск у дома :) Снощи четох в последния брой на Едно обаче, че и на Киномания 2006 ще бъде представен. Описанието беше следното - заглавието на филма и отдолу - Ким Ки-Дук. И нищо повече - вероятно няма и нужда ;) На фестивалът ще бъдат показани още Spirited Away - една от любимите ми анимации въобще, както и нещо, което също искам да прегледам - Infernal Affairs. Доколкото ми е известно от там е взел идеята великия чичко Копола за снимането на The Departed. Който също ми изпълни душицата.

Unknown said...

The Isle ме покърти за дни след гледането му с именно този контраст, който никога не е бил реализиран с такава сила ; и все пак съм на мнение, че като концепция е по-слабият филм на бай Ким.А какво ще кажете за The Bow, отново на Ки-Дук ?Ако някой го иска - имам го ;)
Идва ми се да погледам малко и аз на хубав екран.Ще видим.