Friday, November 10, 2006

За PSP, иновативноста и един правилен японец.


Хъм, мамка му – не можеш да играеш видео игри и да не желаеш всяка конзола, зад която стоят имената на Sony, Microsoft или Nintendo. Задължително бих прибавил и тези създадени от SEGA към този списък. В случая обаче иде реч за доста плютата (дори и от мен) джобна конзола на SonyPSP. Може би съм грешал, поне що се отнася до крайния ми негативизъм спрямо нея. Признавам, че от концептуална гледна точка, Sony се бяха поуплели доста, но в края на краищата, когато в един момент започнеш да издаваш качествен софтуер, хардуерът и неговите недостатъци са без особено значение. Освен всичко останало, аз харесвам продуктите от типа „3 в 1”, когато е вложено старание и количеството не е за сметка на качеството. В момента PSP е един крайно приятен ентъртеймънт гаджет, с който можеш да се забавляваш по десетки начини – да слушаш любимата си музика, гледаш любимите си филми, снимки, подкастове, браузваш в интернет, снимаш и какво ли още не. Аз обаче обичам да се забавлявам и с развлекателния софтуер. С други думи – игрите. Последните две заглавия на любимия ми Tetsuya Mizuguchi отново ме накараха да пожелая силно хендхелда на Sony. А една евентуална версия на REZ за PSP пък автоматично ще ме изпрати към най-близкия Германос. Досещаш се с каква цел. Но, ето ги и тях – различните игри, които тача безобразно много –


Every Extend Extra – музикален шутър. Само споменавам името на REZ и нуждата от каквито и да е обяснения изчезва на секундата. Погледни арт-а. Погледни и официалния сайт. И японският. В Edge играта е получила феноменалната за това списание оценка – 8 от 10. На кратко, англичаните са написали – „citing an obtuse initial learning curve and a "defiant obscurity and the resulting barrier to entry" as its main hindrances, but concluding that, overall, the game is "an undeniably exhilarating dance."


В hard-core сайта NTSC-UK, Е3 също е получила 8 от 10. А пичовете са отсякли - "Addictive mixture of music and colours" and "dripping in 'just one more go' appeal". Просто искам!!!





Lumines 2 – продължението на култовия пъзел, който дълго време беше единственото сносно заглавие за PSP заедно с WipeOut Pure. Нагледно ти представям OST-то, с което ще разполага играта:




Beck--"Black Tambourine"
Black Eyed Peas--"Pump It"
Chemical Brothers--"Star Guitar"
Fatboy Slim--"Gangster Trippin'"
The Go! Team--"Bottle Rocket"
Gwen Stefani--"Hollaback Girl"
Hoobastank--"Born to Lead"
Junior Senior--"Take My Time"
Missy Elliott--"Lose Control"
New Order--"Regret"
Junkie XL--"Breezer"
Stigmato Inc--"Reality Check"

Другото ще го разбереш от официалния сайт. И от другия официален :) Желая, x 2!

П.С. Днес ми направиха забележка, че пиша с лявата ръка. WTF? Адски се впрегнах...

1 comment:

Unknown said...

Прав си, напълно прав.Хардуерът никога не би следвало да стои на пътя между играча и игрите, които изпращат електрически вълни на удоволствие в мозъка му.Вълни от бъдещето!Такива, каквито пулсират в главата ми всеки път, когато пусна Rez.Колко пъти съм го изиграл ?50?100?Не знам.И няма значение.Както знаеш, той трябваше да е едно начало.Да привлече публиката за едно алтернативно бъдеще - music in your mind.Rez е едновременно чиста форма на интерактивно изкуство и развлекателен продукт с музикална душа, който би следвало да привлича към себе си не само играчите, но и всеки, който изобщо има някакво отношение към музиката.На ниво продажби това не беше осъществено и по тази причина, така и досега не сме видели истинския наследник на играта, която беше обявена като начало!Невероятно креативният японец намери достатъчно привлекателни опаковки за идеите си в лицето на Lumines и Meteos, които да се харесат достатъчно и на масовата публика - всъщност той никога не се е стремял да бъде встрани от тази публика, а напротив - да предложи нещо ново и атрактивно, което да се хареса на всеки играч!И знаеш ли - след като имах възможност да подлудя главата си с Lumines на PSP, макар и не за толкова дълго, колкото исках, а след него и Every Extend Extra, съм на мнение че ЕЕЕ се доближава най-близо до това, което бихме могли да наречем наследник на Rez!Една домашна игра, пипната от Q entartainment по невероятно правилен начин се превръща в огромна причина да притежаваш PSP, наред с Loco Roco, на която също имах възможност да се накефя.Ако искаш мога да ти дам в icq PC демото на ЕЕЕ, което е пуснато от г-н Miziguchi с цел зарибяване на тълпата и си заслужава!Другият момент е, че ако Sony не са планирали достатъчно добре конзолата си, то Miziguchi и някои други разработчици прекрасно осъзнават потенциала и като уолкмена на 21 век и смятат да го оползотворят.Японецът знае точно какво и как иска да предложи - както на PSP, така и с 360 Lumines пакетите - дори предвиждаше, че целокупното геймърско братство може да не е готово за идеите му, както се и оказа в последствие...Да си призная съм страшно развълнуван от бъдещето на тези идеи, защото това, което видях в Rez е едно превъплъщение на причината, поради която съм се занимавал с музика изобщо през всички тези години и плановете, които се въртят из главата ми.И още повече се доближава до самия мен, изключвайки професионалния ми интерес към интерактивния звук.След като поиграя Rez или SC5 или прочета някое интервю с Miziguchi, сядам и продължавам да пиша задъхано нещо като фийчър в който сам простирам пред себе си личния си поглед за нещата, за да мога да разгранича някои витални за мен взаимовръзки.Абе какво да ти кажа...Miziguchi според мен е толкова значима фигура, че на индустрията и е рано да осъзнае избора му.Затова пък ние прекрасно го разбираме, знаем как да се забавляваме с продуктите му и за N3 да мрънкаме няма :)